tisdag 13 december 2011

Första quilten någonsin!

Här kommer en härlig solskenshistoria. När jag hade mitt öppna hus så kom det en kvinna som bor på samma gata som mig. Hon blev väldigt intresserad av lappteknik och ställde en del frågor. I september så bad hon mig komma över. När jag kommer till henne så har hon ritat upp ett helt täcke med färger och allt. Hon berättade vidare att hon skulle måla i rutorna. Det slutade med att hon fick följa med mig över tillbaka och låna skärmatta, rullkniv och linjal. Och vips några veckor senare så står hon utanför dörren igen och visar upp sitt allra första täcke. Visst är det fint? Jag fick äran att quilta det åt henne. Sen dess har hon gjort ännu en quilt och har handlat tyger till det tredje....och det bara den här hösten. Som hon uttryckte det; Tack Maria, du har verkligen lyckats smitta mig med quiltbacillen.... Jag bara ler...


Uppspänt. Visst är det fina löv hon har målat?

Närbild på Lönnlöv.

Rönn.

Lönnblad med quiltning.

Asp.

Färdigt!



En till Bild när den är färdig. Denna med blixt.

1 kommentar:

  1. Superläcker kvilt, vad roligt att kunna inspirera någon annan på det viset!
    Carin i U-a

    SvaraRadera