söndag 13 mars 2011

Nåldyna till armen

Nåldyna nr 1
Scraps från mitt senaste projekt. De låg i städhögen, så det passade att jag tog 8 st bitar....

Jag har hört från säkra källor att jag behöver en nåldyna på armen nu när jag skall sy med min Gammill. Sagt och gjort, jag syr en, det blev 2! Här kan ni se hur jag gjorde.
Så där ungefär   


Sy ihop dem 2 och 2
Lägg 4 patcharna på varandra och sy helt runt om, klipp upp ett jack och vänd ut och in.

Pressa. 
Fyll med vadd och sätt dit en knapp.
Hjälpreda 1 som spelar Angry Birds
Hjälpreda 2 som hjälper till och poppar Erik Saade på Ipaden så att öronen trillar av...

Sy bandet, jag höftade både längd och bredd. Sydde 2 stickningar i kanterna. Satte dit kardborreband.
Sydde fast armbandet för hand.
Voila!
Nu har jag 2, det blir nog fler! Jättkuliga att göra och går på 30 minuter. Perfekt litet arbete!
 Posta gärna era Armbandsnåldynor när ni gjort dem! Trevlig söndag. Imorgon kväll kommer Beryl så på tisdag så skall det skruvas och grejjas och på onsdag hoppas jag att vi är Up and Running! Bilder kommer under veckan, så keep updated!

Förresten, kolla in http://www.laundrybasketquilts.com/

Edyta Sitar har härliga Friendship Triangles för kompis byte, skall vi inte göra ett stort byte i Sverige, eller kanske Norden? Kolla in hennes bok och tyck och tryck.

Trevlig söndag!
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar