tisdag 1 mars 2011

Till fjälls i underbar sol!

Vi har sportlov i Ljungdalen, en lite putteby 10 mil väster om Åsarna. Här är det slow collage som gäller och det är så skönt att allt är så nära, Ica, turistbyrån, skoterspåret och skidbacken. Vi tar det så lugnt när vi är här, ingen stress ingen trafik, förutom skoternissarna. Idag lyckades jag köra sönder vår skoterpulka, inte så bra med tanke på att vi är beroende av skoter och kälken här, det är så vi åker omkring. Bilen står eftersom vi inte har bilväg ända fram till stugan, skidor o barn sitter i kälken och det är även i den vi hämtar vatten....

Staget på kälken knäcktes och vek sig bakom när jag körde....och jag buskörde inte. Vilken tur att vi har handy man till granne som är så där tuff att han har svetsdoningar och andra manliga saker i sitt garage så att han kan laga grejjer till de stackars Stockholmarna....

Liten rapport, just nu sitter jag och funderar på om jag skall ta fram mitt broderi eller om jag bara skall sitta o glo en stund????

Säger som Bert-klart slut varulvstjut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar